ONLINESHOP FÖR ÅTERFÖRSÄLJARE

Köpvillkor



Hur ni blir återförsäljare

Längst upp till vänster finns en knapp ”Ansök om konto som återförsäljare”, klicka där, följ instruktionerna och ansök om konto. Ni får ett bekräftelsemail från oss när vi lagt upp ert konto. När ni mottagit ett välkomstmail från oss kan ni logga in och lägga order direkt på nätet.


Beställning

Välkomna att beställa via vår onlineshop för återförsäljare: https://af.econatur.se/, order kan även lämnas per e-post eller telefon.
Minimibeställning är 800 kr (exkl.moms) - om beställningen understiger detta belopp tillkommer expeditionsavgift på 69 kr.

Efter mottagen beställning skickar vi er en orderbekräftelse, önskar ni ändra er order är detta endast möjligt innan vi packat ordern.

Order skickas fraktfritt när beloppet överstiger 4500 kr exkl. moms, vid lägre orderbelopp tillkommer leveransavgift mellan 99-139 kr (beroende på leveranssätt valt i kassan).


Betalningsvillkor  

Vid fakturering (efter godkänd kreditkontroll) tillämpar vi 20 dagars betalvillkor. En följesedel bifogas i paketet och fakturan skickas per e-post vid leverans, ingen fakturaavgift tillkommer. Vid försenad betalning debiteras dröjsmålsränta 30 dagar efter fakturans utställningsdatum med f.n. 24%.
Är du ny kund hos oss, tillämpar vi förskottsbetalning på första beställningen.

Vid betalning med Swish tillkommer inga avgifter, betalningsbekräftelse skickas till er registrerade e-post.


Leveranstid

Leverans sker normalt inom 2-4 dagar efter vi har tagit emot er order. Skulle någon produkt vara slut hos oss eller våra leverantörer och detta medför en längre leveranstid, meddelar vi er om det så snart som möjligt.


Leveranser

Leverans sker med DHL eller PostNord, i kassan väljer ni leveranssätt själv: antingen direktleverans till dörr eller leverans till utlämningsställe.  Observera att vid direktleverans måste ni vara på plats vid leveranstillfälle, om inte – debiteras 125 kr (exkl. moms) för leveranshinder. Ej uthämtat paket returneras till oss efter 14 dagar och ni kommer då debiteras 200 kr för extra fraktkostnader och hantering.

Vid transportskada ber vi er att anmäla den direkt till transportören när ni tar emot leveransen, eller senast 5 dagar efter mottagandet av paketet. Informera oss gärna om vad som skett och att anmälan har gjorts till transportören inom utsatt tid.

 

Avbeställning

Avbeställning av order är endast möjligt efter överenskommelse med oss. Avbeställning av beställningsvara är inte möjligt.

 

Reklamationer/Returer

Skulle levererad vara inte vara i fullgott skick, vänligen kontakta oss inom 5 dagar från mottagandet av ordern. Eventuell retur av defekt artikel måste först godkännas av oss och ej på förhand godkänd retur mottages ej. Skadad eller felaktig vara ersätts om möjligt med ny produkt och econatur Bio Company Sverige AB står för fraktkostnaden. Vid retur av produkter av annan anledning står köparen för fraktkostnaden, först efter vi har kommit överens om returmöjligheten.


Information

Samtliga priser som listas är endast rekommenderade, varje återförsäljare är fri att sätta egna priser och villkor gentemot sina kunder.

Vi förbehåller oss för tryckfel, fel i information, samt fel i specifikation på samtliga artiklar i vårt sortiment. De priser som anges i återförsäljarshoppen (https://af.econatur.se) är de som gäller. Vid ev. prisförändringar från leverantörer meddelar vi detta via vårt nyhetsbrev, minst 4 veckor innan ev. justering. Om du ej prenumererar på nyhetsbrevet, vänligen se återförsäljarshoppen för senaste pris.

 

Force Majeure

I händelse av krig, statliga ingripanden, strejk, råvarubrist och dylika orsaker som är utom vår kontroll, fritager oss ansvaret för utebliven eller försenad leverans.